Adverteren op radio

Adverteren op radio is zeer laagdrempelig. Het is relatief voordelig en je bereikt snel en doeltreffend een miljoenenpubliek. Daarnaast is radio een zeer toegankelijk medium voor luisteraars. Het wordt thuis geluisterd, in de auto, onderweg of op het werk. De radiozenders van de NPO worden dagelijks goed beluisterd en elke zender heeft zijn eigen specifieke doelgroep. We hebben de pakketten op een nieuwe manier ingedeeld om deze verschillende doelgroepen nog beter te kunnen bereiken. Er is een pakket voor de Jongeren doelgroep en voor de Hogere Welstand doelgroep in een mooi umfeld dat passend is voor jouw culturele activiteiten. Het is nog steeds mogelijk om een Weekpakket uit te breiden met een Weekendpakket voor een hogere mediadruk aan het begin van het weekend.


Weekpakket A

  • 25 uitzendingen verdeeld over zeven aaneengesloten dagen.
  • Je commercial is te horen rondom goed beluisterde programma’s op NPO Radio 2, 3FM en FunX.
  • Focus op de Jongeren doelgroep.
  • De campagne kan op elke gewenste dag van de week starten en er kunnen meerdere weken worden ingezet.
  • Met dit weekpakket bereik je 1,3 miljoen luisteraars, die de commercial gemiddeld 2,5 keer horen. 


Weekpakket Z

  • 50 uitzendingen verdeeld over zeven aaneengesloten dagen.
  • Je commercial is te horen rondom goed beluisterde programma’s op NPO Radio 1, 4 en 5.
  • Focus op de Hogere Welstand doelgroep.
  • De campagne kan op elke gewenste dag van de week starten en er kunnen meerdere weken worden ingezet.
  • Met dit weekpakket bereik je 1,7 miljoen luisteraars, die de commercial gemiddeld 2,7 keer horen. 


Weekendpakket

  • 14 uitzendingen op vrijdagavond en zaterdagochtend.
  • Je commercial is te horen rondom de programma’s op vrijdagavond en op zaterdag op NPO Radio 1, 2, 3, 4 en 5.
  • Geef rond de start van het weekend een boost aan je publiciteit.
  • Met het Weekendpakket bereik je 1,2 miljoen luisteraars, die de commercial gemiddeld 1,5 keer horen.


Radio van A t/m Z

Voor een intensieve mediadruk en een hoog bereik kun je bovenstaande pakketten combineren. De uitzendschema's zijn complementair en je kunt in een korte periode miljoenen luisteraars bereiken. Ook goed om te weten, de productie van de radiocommercial is inbegrepen in onze pakketprijzen. Neem contact met ons op voor een offerte op maat.


Programmering


Weekpakket A

De focus van dit weekpakket voor de doelgroep Jongeren ligt op 3FM, dé zender voor nieuwe muziek en aanstormend talent en op NPO Radio 2, een brede zender met actuele muziek, hits en popklassiekers. Daarnaast zijn er ook uitzendingen op de "Urban" zender FunX, die zich specifiek richt op de jongeren in de vier grote steden. Dit pakket bestaat uit 25 uitzendingen in een heel specifiek umfeld dat passend is voor jouw culturele activiteit gericht op een jongere doelgroep. Hieronder staat het schema voor het pakket van 25 uitzendingen:


dag tijd zender programma voor programma na
Ma 11.55 3FM Met Michiel Journaal
Ma 17.57 NPO2 Ruud de Wild Journaal
Ma 19.55 FunX De Avondshow Journaal
Ma 20.57 3FM Sander Hoogendoorn Journaal
Di 11.55 3FM Met Michiel Journaal
Di 17.57 NPO2 Ruud de Wild Journaal
Di 19.55 FunX De Avondshow Journaal
Di 20.57 3FM Sander Hoogendoorn Journaal
Wo 11.55 3FM Met Michiel Journaal
Wo 17.57 NPO2 Ruud de Wild Journaal
Wo 19.55 FunX De Avondshow Journaal
Wo 20.57 3FM Sander Hoogendoorn Journaal
Do 11.55 3FM Met Michiel Journaal
Do 17.57 NPO2 Ruud de Wild Journaal
Do 19.55 FunX De Avondshow Journaal
Do 20.57 3FM Sander Hoogendoorn Journaal
Vr 11.55 3FM Met Michiel Journaal
Vr 17.57 NPO2 Ruud de Wild Journaal
Vr 19.55 FunX FunX Danceweekend Journaal
Vr 20.57 3FM On Stage - Giel Journaal
Za 10.02 3FM Journaal Herman
Za 11.55 3FM Herman Journaal
Za 17.57 NPO2 MuziekCafé Journaal
Zo 11.55 3FM Herman Journaal
Zo 17.57 NPO2 Bert Haandrikman Journaal


Weekpakket Z

De focus van het weekpakket voor de doelgroep Hogere Welstand ligt op NPO Radio 1 voor een groot bereik bij het brede publiek en op Radio 4 voor de klassieke muziekliefhebber. Daarnaast zijn er uitzendingen op Radio 5 bij programma's met een cultureel umfeld. Met een intensief schema en goed beluisterde programma's zoals Met het Oog op Morgen, Opium, Volgspot en Kunststof bereik je met dit pakket van 50 uitzendingen snel een breed èn cultureel geïnteresseerd publiek. Hieronder staat het schema voor het pakket van 50 uitzendingen:

dag tijd zender programma voor programma na
Ma 12.57 NPO1 De Nieuws BV Journaal
Ma 13.56 NPO4 Licht op Vier Journaal
Ma 18.56 NPO5 Tijd voor Max Journaal
Ma 19.02 NPO1 Journaal Kunststof
Ma 21.56 NPO5 Volgspot Journaal
Ma 23.02 NPO1 Journaal Met het Oog op Morgen
Ma 23.56 NPO4 Opium Journaal
Di 12.57 NPO1 De Nieuws BV Journaal
Di 13.56 NPO4 Licht op Vier Journaal
Di 18.56 NPO5 Tijd voor Max Journaal
Di 19.02 NPO1 Journaal Kunststof
Di 21.56 NPO5 Volgspot Journaal
Di 23.02 NPO1 Journaal Met het Oog op Morgen
Di 23.56 NPO4 Opium Journaal
Wo 12.57 NPO1 De Nieuws BV Journaal
Wo 13.56 NPO4 Licht op Vier Journaal
Wo 18.56 NPO5 Tijd voor Max Journaal
Wo 19.02 NPO1 Journaal Kunststof
Wo 21.56 NPO5 Volgspot Journaal
Wo 23.02 NPO1 Journaal Met het Oog op Morgen
Wo 23.56 NPO4 Opium Journaal
Do 07.27 NPO1 Radio 1 Journaal Journaal
Do 12.57 NPO1 De Nieuws BV Journaal
Do 13.56 NPO4 Licht op Vier Journaal
Do 18.56 NPO5 Tijd voor Max Journaal
Do 19.57 NPO1 Kunststof Journaal
Do 21.56 NPO5 Volgspot Journaal
Do 22.57 NPO1 Langs de Lijn Journaal
Do 23.56 NPO4 Opium Journaal
Vr 12.57 NPO1 De Nieuws BV Journaal
Vr 13.56 NPO4 Licht op Vier Journaal
Vr 18.56 NPO5 Tijd voor Max Journaal
Vr 19.57 NPO1 Kunststof Journaal
Vr 21.56 NPO5 Volgspot Journaal
Vr 22.57 NPO1 Langs de Lijn Journaal
Vr 23.56 NPO4 Opium Journaal
Za 06.56 NPO5 Wekker-Wakker-Weekend Journaal
Za 10.02 NPO1 Journaal Tros Nieuwsshow
Za 12.56 NPO5 Ron's Radioshow Journaal
Za 13.57 NPO4 Licht op Vier Journaal
Za 14.57 NPO1 Argos Journaal
Za 22.57 NPO1 Langs de Lijn Journaal
Za 23.56 NPO4 Vrije Geluiden Journaal
Zo 07.02 NPO1 Journaal Vroege Vogels
Zo 10.56 NPO5 AVRO Sandwich Journaal
Zo 13.56 NPO5 Goudmijn Journaal
Zo 13.57 NPO4 Licht op Vier Journaal
Zo 17.57 NPO1 Langs de Lijn Journaal
Zo 22.02 NPO1 Journaal Langs de Lijn
Zo 23.56 NPO4 Vrije Geluiden Journaal


Weekendpakket

Het Weekendpakket wordt ingedeeld op NPO Radio 1, 2, 3FM, 4 en 5 rondom programma's die goed beluisterd worden door een in cultuur geïnteresseerd publiek, zoals Volgspot, het Radio 1 Journaal en Met het Oog op Morgen.

dag tijd zender programma voor programma na
Vr 17.56 NPO5 Bert Kranenbarg Journaal
Vr 18.02 NPO2 Journaal Wout2Day
Vr 19.02 NPO1 Journaal Kunststof
Vr 19.56 NPO5 Tijd voor Max Journaal
Vr 20.56 NPO5 Volgspot Journaal
Vr 22.56 NPO5 Thuis op 5 Journaal
Vr 23.57 NPO1 Met het oog op morgen Journaal
Za 07.02 NPO1 Journaal Kunststof
Za 07.55 3FM Herman Hofman Journaal
Za 07.57 NPO2 Echt Jasper Journaal
Za 08.27 NPO1 Radio 1 Journaal Journaal
Za 08.57 NPO2 Echt Jasper Journaal
Za 09.02 NPO4 Journaal Musica Religiosa
Za 09.57 NPO2 Grand Café Kranenbarg Journaal

Bovenstaande pakketten kunt u ook combineren tot een grotere campagne. De uitzendschema's zijn complementair en u kunt in een korte periode miljoenen luisteraars bereiken op alle radiozenders van de NPO. Neem contact met ons op voor een offerte op maat.

Bereik

Een radiocampagne is een eenvoudige manier om snel miljoenen mensen te bereiken. De doelgroep voor de Ster & Cultuur radiopakketten verschilt per pakket en deze kunnen ook goed worden gecombineerd voor een breed bereik. Je commercial wordt meerdere keren per dag en op meerdere zenders uitgezonden. Hiermee bereik je een gevarieerd publiek, dat de commercial meerdere keren hoort.

Met het Ster & Cultuur Weekpakket A bereik je bijna 1,4 miljoen luisteraars met een focus op de doelgroep 20-34 jaar. Het Ster & Cultuur Weekpakket Z bereikt 1,7 miljoen luisteraars en richt zich op de hogere welstandsklasse vanaf 35 jaar. Bij het Weekendpakket is het bereik ruim 1,3 miljoen luisteraars. Bij een combinatie van de pakketten bouwt het bereik verder op tot ruim 4 miljoen contacten in één week.



Pakketten en tarieven 

Uniek aan de radiopakketten van Ster & Cultuur is dat de productiekosten van de radiocommercial zijn inbegrepen in de tarieven. Wanneer je zelf een kant-en-klare radiocommercial aanlevert bij Ster ontvang je een eenmalige korting van € 250,-. Onze tarieven zijn het gehele jaar gelijk. Mocht het gewenste pakket er niet tussen staan, neem dan gerust contact met ons op. We kunnen altijd een voorstel op maat maken.


Tarieven Weekpakket A

25 uitzendingen op NPO Radio 2, 3FM en FunX

Spots 10 seconden 15 seconden 20 seconden 25 seconden
25 € 3.352 € 4.795 € 6.318 € 7.733
50 € 6.136 € 9.042 € 11.915 € 14.525
75 € 8.918 € 13.241 € 17.407 € 21.018
100 € 11.520 € 17.082 € 22.478 € 27.246


Tarieven Weekpakket Z

50 uitzendingen op NPO Radio 1, 4 en 5

Spots 10 seconden 15 seconden 20 seconden 25 seconden
50 € 3.352 € 4.795 € 6.318 € 7.733
100 € 6.136 € 9.042 € 11.915 € 14.525
150 € 8.918 € 13.241 € 17.407 € 21.018
200 € 11.520 € 17.082 € 22.478 € 27.246


Tarieven Weekendpakket

14 uitzendingen op NPO Radio 1, 2, 3FM, 4 en 5

Spots 10 seconden 15 seconden 20 seconden 25 seconden
14 € 1.713 € 2.414 € 3.152 € 3.858


  • Deze tarieven zijn exclusief BTW en inclusief de productiekosten van één radiocommercial
  • Deze tarieven zijn geldig tot en met 31 december 2017
  • Bij aanlevering van de volledige commercial via EAR geldt er een eenmalige productiekorting van € 250,- op de pakketten
  • Overige spotlengtes en campagneperiodes zijn mogelijk in overleg
  • Over de Ster & Cultuurpakketten wordt geen bureaucommissie verleend
  • Bij het combineren van een Weekpakket met een Weekendpakket, bieden wij 5% combinatiekorting over het Weekendpakket

Commercial en productie

Een goede radiocommercial is van belang om je boodschap over te brengen bij het publiek. Wij hebben jarenlange ervaring met het produceren van commercials met een krachtige boodschap, die opvalt in het reclameblok. Graag verzorgen we dan ook voor onze klanten de productie van de radiocommercial. Wij werken hiervoor al jaren intensief samen met een professionele productiestudio en begeleiden je tijdens het hele traject.

Lever je zelf de commercial aan? Hier vind je de specificaties om de radiocommercial rechtstreeks aan te leveren bij Ster. 


Productie

Wij begeleiden onze klanten graag vanaf het eerste idee tot en met de laatste puntjes op de i, om zo een mooie radiocommercial te produceren die opvalt bij het publiek. Van het bepalen van het doel en de boodschap van de commercial, tot het schrijven van een voice-over tekst en eventuele muziek.


Onze voice-overs

We werken met verschillende professionele mannelijke en vrouwelijke voice-overs die je commercial kunnen inspreken.

Beatrice
Joshua
Elisabeth
Ivo

Dit hebben we voor andere adverteerders gemaakt

Drents Museum
Gemeentemuseum Den Haag
Internationaal Literatuur Festival Utrecht
Toneelgroep de Appel